Ajankohta

9.4.2018 16:00 – 9.4.2018 18:00

Paikka

Business Finland, Porkkalankatu 1, neuvotteluhuone Sora

Järjestäjä

ProCom

Ilmoittautumistilanne

Melkein täynnä
Esko KilpiPaula Helle

 

Tule mukaan Viestinnän työn tulevaisuus -jäseniltaan!

Aika: 9.4.2018 klo 16–18
Paikka: Business Finland, Porkkalankatu 1, neuvotteluhuone Sora & etäosallistumismahdollisuus

ProComin järjestämässä tilaisuudessa puhujina ovat digitaalisen työn tutkija ja kouluttaja Esko Kilpi sekä työelämän kehittämiseen keskittynyt työpäivämuotoilija Paula Helle. Tilaisuudessa järjestetään paneeli, jossa viestinnän työn tulevaisuudesta ovat lisäksi keskustelemassa StaffPointin viestintä- ja markkinointipäällikkö Mariliina Karppo ja Business Finlandin markkinointi- ja viestintäjohtaja Tomi Korhonen sekä ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin.

Keskustelua viestinnän työn tulevaisuudesta on käyty myös Viestijät.fi -kanavassa. Elina Melgin nosti artikkelissaan Alan vaihto kiinnostaa, vaikka viestintä kukoistaa esiin, että Viestinnän ammattilaiset 2017 -tutkimuksen mukaan yhä useampi viestinnän ammattilainen on harkinnut alanvaihtoa. Aihe herätti keskustelua sosiaalisessa mediassa, jossa puhuttivat mm. viestinnän työn murros, alanvaihdon syyt sekä viestinnän arvostuksen puute. Käytyä keskustelua on lisäksi koottu artikkelissa Nopea kasvu ja touhotus nakertavat arvostusta.

Ohjelma:

  • Alkusanat
  • Esko Kilpi: Työn murros ja tulevaisuuden osaaminen
  • Paula Helle: Merkityksellistä ja merkittävää viestintäuraa muotoilemassa
  • Paneeli: Viestinnän työnkuva tulevaisuudessa. Panelisteina Paula Helle, Workday Designers; Mariliina Karppo, StaffPoint-konserni; Tomi Korhonen, Business Finland; Elina Melgin, ProCom
  • Keskustelu

 

Tilaisuus on avoin ja maksuton kaikille ProComin jäsenille. Tervetuloa mukaan keskusteluun! #viestinnänarvo #procomry

 

Ilmoittautuminen paikan päälle:
Ilmoittaudu paikan päälle Business Finlandin tiloihin oheisella lomakkeella.

Seuraa stream etänä:
Illan tilaisuutta on lisäksi mahdollista seurata etänä stream-linkin kautta tai katsoa nauhoitus myöhemmin tallenteena. Jäsenenä löydät linkin sähköpostiin saamastasi uutiskirjeestä tai voit pyytää linkin sähköpostitse procom@procom.fi. Kirjaudu streamiin nimelläsi ja sähköpostiosoitteellasi ja olet mukana keskustelussa. Huomaathan, että tilaisuus on tarkoitettu ProComin jäsenille. Ethän jaa stream-linkkiä somessa!


Puhujat: 

Esko Kilpi on yksi Suomen kansainvälisesti arvostetuimpia digitaalisen työn tutkijoita. Runsaan kahden vuosikymmenen aikana hän on edistänyt älykkäiden teknologioiden, uusien alustatalouteen pohjaavien liiketoimintamallien ja Internetin hyödyntämistä läheisinä treemoina luovien ratkaisujen ja työn tuottavuuden uudet lähteet. Kilpi korostaa vuorovaikutuksen ja sitä tukevien työvälineiden merkitystä työssä. Osaamista ei enää tarkastella yksilötasolla, vaan verkoston toimintamallien tasolla. Uutta luovan oppimisen onnistunut toteutus määrittää tänään organisaatioiden elinvoimaisuuden ja kilpailukyvyn.

Twitter: @EskoKilpi

Esko Kilpi Company »

Paula Helle on viestintätaustainen työelämän kehittäjä ja Workday Designers Oy:n työpäivämuotoilija, joka auttaa yksilöitä ja organisaatioita ymmärtämään työn murrosta ja muotoilemaan työpäivistään ja työuristaan merkityksellisiä ja vaikuttavia. 

Twitter: @paulahelle

Workday Designers »

Panelisteina lisäksi:

Mariliina Karppo, StaffPoint-konserni, @MariliinaKarppo

Mariliina Karppo on työskennellyt puolet 20-vuotisesta urastaan viestintätoimistojen palveluksessa ja puolet eri yritysten viestinnän esimiestehtävissä. Sekä viestinnän palveluntarjoajan että ”talotiedottajan” näkökulmien ymmärtäminen – ja yhdistäminen – on Karpolle läheinen teema. Nykyisin Karppo vetää henkilöstöpalveluyritys StaffPoint-konsernin nelihenkistä in house -viestintätiimiä. Hänen tiimilleen tärkeitä menestystekijöitä ovat työn resursointi ja työajanhallinta, suvereeni työkaluosaaminen, ratkaisukeskeisyys sekä muun työyhteisön johtaminen ja innostaminen ”mainostoimistokielellä”, visualisoinnin ja sisältökonseptoinnin keinoin.   

Tomi Korhonen, Business Finland Oy, @TomiJKorhonen

Median ja viestinnän parissa uransa tehnyt Tomi Korhonen työskentelee 2018 perustetun Business Finlandin markkinointi- ja viestintäjohtajana. Business Finlandin  tehtävänä on luoda edellytyksiä Suomen kasvulle auttamalla yrityksiä kansainvälistymään sekä rahoittamalla tutkimusta ja innovaatioita. Ennen siirtymistään viestintätehtäviin Korhonen työskenteli muun muassa televisiotoimittajana ja uutisankkurina YLE:llä sekä toimittajana useissa paikallislehdissä ja Helsingin Sanomissa. Lisäksi hän on toiminut media- ja viestintäkouluttajana.

 

Ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.