Ajankohta

28.4.2020 09:00 – 28.4.2020 16:00

Paikka

ProComin koulutustilat, Kasarmikatu 23 A 5, 00130 Helsinki

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Järjestäjä

ProCom

Ilmoittautumistilanne

Tilaa on vielä

Viestintäammattilaisen rooli on muuttunut yksinäisestä vapaapalokuntalaisesta yhä useammin organisaationsa neuvonantajaksi ja erikoistilanteiden luotsiksi. Tämän koulutuspäivän tavoitteena on oppia ennaltaehkäisemään erityisesti sosiaalisen median tai asiakaspalvelulähtöisten tapausten kehittyminen kohuiksi ja kriisitilanteiden viestintään valmistautuminen. Koulutuspäivän runsaat kotimaiset case-esimerkit antavat sinulle valmiuksia kehittää omaa ja johtoryhmän toimintaa modernissa viestintäympäristössä.

Koulutus on mahdollista suorittaa yksittäisenä kokonaisuutena tai osana MarComPRO-koulutusohjelmaa.

 

PÄIVÄN OHJELMA

 

9.00 Kohut ja kriisit – some-aikana vesilasissa läikkyy

-     Miten ennaltaehkäiset isommat kolhut yhteisön maineelle?

-     Milloin ja mihin kannattaa reagoida?

-     Case-esimerkkejä, työkaluja ja taktiikoita some-seurantaan ja nopeaan reagointiin

10.30 Viestintäammattilainen organisaationsa neuvonantajana

-     Viestinnän merkitys maineen kannalta ja kriisitilanteen hoidossa. Ota rooli johtoryhmän neuvonantajana ja luotsaajana.

-     Uudet riskit eri toimialoilla.

-     Erikoistilanteisiin varautuminen ja kriisitilanteen roolitus.

11.45 Lounas

13:00 Viestintäammattilainen organisaationsa neuvonantajana (jatkuu)

-     Älä unohda sisäistä viestintää – do’s & don’ts

-     Case-esimerkkejä ja taktiikoita

14.00 Kahvitauko

14.40 Kriisiviestintäsuunnitelma paperilta käytäntöön

-     Mitä pitää ottaa huomioon, kun laadit organisaatiolle kriisiviestintäsuunnitelmaa

-     Mistä ammennat aineksia omassa organisaatiossa ja muista lähteistä?

-     Miten harjoitellaan tositilanteiden varalta?

15.40 Loppukeskustelu ja päivän yhteenveto

 

PÄIVÄN VALMENTAJA

Valmentajanamme toimii Sallamaari Muhonen, joka on Netprofile Finlandin seniorikonsultti ja partneri. Hänen kirjoittamansa Somekohut ja mainekriisit –opaskirja ilmestyi talvella 2018. Kirja perustuu lukuisiin avoimiin julkisen sektorin viestintäjohdon ja yritysten markkinointijohdon haastatteluihin heidän kokemuksistaan kohujen ja vakavien kriisitilanteiden hoidossa.

Kirjaudu sisään »

Ilmoittaudu tapahtumaan

Ilmoittautujan tiedot

Maksajan tiedot

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.