Kohut ja kriisit someaikana – viestijä johtoryhmän luotsina erikoistilanteissa
Viestintäammattilaisen rooli on muuttunut yksinäisestä vapaapalokuntalaisesta organisaationsa neuvonantajaksi ja erikoistilanteiden luotsiksi. Koulutuspäivän tavoitteena on oppia ennaltaehkäisemään erityisesti sosiaalisen median tai asiakaspalvelulähtöisten tapausten kehittyminen kohuiksi ja vakavampienkin kriisitilanteiden viestintään valmistautuminen. Runsaat kotimaiset case-esimerkit antavat sinulle valmiuksia kehittää omaa ja johtoryhmän toimintaa modernissa viestintäympäristössä.
Ajankohta
22.1.2019 09:00 – 22.1.2019 16:00Paikka
ProComin koulutustilat, Kasarmikatu 23 A 5, HelsinkiHinta jäsenille
475 € + alv 24%Hinta (ei jäsenet)
625 € + alv 24%Järjestäjä
ProComIlmoittautumistilanne
Tilaa on vielä
Viestintäammattilaisen rooli on muuttunut yksinäisestä vapaapalokuntalaisesta yhä useammin organisaationsa neuvonantajaksi ja erikoistilanteiden luotsiksi. Tämän koulutuspäivän tavoitteena on oppia ennaltaehkäisemään erityisesti sosiaalisen median tai asiakaspalvelulähtöisten tapausten kehittyminen kohuiksi ja kriisitilanteiden viestintään valmistautuminen. Koulutuspäivän runsaat kotimaiset case-esimerkit antavat sinulle valmiuksia kehittää omaa ja johtoryhmän toimintaa modernissa viestintäympäristössä.
Koulutus on mahdollista suorittaa yksittäisenä kokonaisuutena tai osana DigiPRO-koulutusohjelmaa.
PÄIVÄN OHJELMA
9.00 Kohut ja kriisit – some-aikana vesilasissa läikkyy
- Miten ennaltaehkäiset isommat kolhut yhteisön maineelle?
- Milloin ja mihin kannattaa reagoida?
- Case-esimerkkejä, työkaluja ja taktiikoita some-seurantaan ja nopeaan reagointiin
10.30 Viestintäammattilainen organisaationsa neuvonantajana
- Viestinnän merkitys maineen kannalta ja kriisitilanteen hoidossa. Ota rooli johtoryhmän neuvonantajana ja luotsaajana.
- Uudet riskit eri toimialoilla.
- Erikoistilanteisiin varautuminen ja kriisitilanteen roolitus.
11.45 Lounas
13:00 Viestintäammattilainen organisaationsa neuvonantajana (jatkuu)
- Älä unohda sisäistä viestintää – do’s & don’ts
- Case-esimerkkejä ja taktiikoita
14.00 Kahvitauko
14.40 Kriisiviestintäsuunnitelma paperilta käytäntöön
- Mitä pitää ottaa huomioon, kun laadit organisaatiolle kriisiviestintäsuunnitelmaa
- Mistä ammennat aineksia omassa organisaatiossa ja muista lähteistä?
- Miten harjoitellaan tositilanteiden varalta?
15.40 Loppukeskustelu ja päivän yhteenveto
PÄIVÄN VALMENTAJA
Valmentajanamme toimii Sallamaari Muhonen, joka on Netprofile Finlandin seniorikonsultti ja partneri. Hänen kirjoittamansa Somekohut ja mainekriisit –opaskirja ilmestyi talvella 2018. Kirja perustuu lukuisiin avoimiin julkisen sektorin viestintäjohdon ja yritysten markkinointijohdon haastatteluihin heidän kokemuksistaan kohujen ja vakavien kriisitilanteiden hoidossa.
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.
Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat ProComPRO-ohjelmaa, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuuden hintaan.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 8.1.2019. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
Kiinnostuitko ProComPRO-valmennusohjelmista? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.