Ajankohta

31.10.2019 09:00 – 31.10.2019 16:00

Paikka

Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 00130 Helsinki

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Järjestäjä

ProCom

Ilmoittautumistilanne

Tilaa on vielä

Sidosryhmien odotukset organisaatioiden toiminnalle ja viestinnälle kasvavat kiihtyvää tahtia. Miten viestijä pitää suuntansa odotusten ristiaallokossa, tulkitsee muuttuvaa viestintäilmastoa ja välttää pahimmat karikot? Mistä tekijöistä rakentuu eettisesti kestävän vaikuttamisen ja viestinnän kompassi? Mitä erityiskysymyksiä vaikuttajamarkkinointiin ja alaikäisille markkinointiin liittyy lainsäädännön näkökulmasta ja miten pahimmat karikot voi välttää? Miten tekijänoikeudet tulisi huomioida sosiaalisessa mediassa?

EU:n tietosuoja-asetus (GDPR) ja sähköisen viestinnän tietosuoja-asetus (ePrivacy), pyrkivät päivittämään henkilötietojen käsittelyn Euroopassa 2010-luvulle. Näihin liittyy runsaasti pelkoa ja epävarmuutta: milloin kuulee peloteltavan miljoonasakoilla, milloin puhuttavan siitä, että mainonta sekä yksityisille että yrityksille kielletään kokonaisuudessaan. Yritysten maine ja toimintatavat niiden kerätessä henkilötietoja liideistään ja asiakkaistaan ovat kasvavan tarkkailun ja paineen alla. Mitä asetusten mukaan saa tehdä ja mitä ei; mitkä huhut pitävät paikkansa ja mihin tulisi oikeasti kiinnittää huomiota tietosuojan kannalta.

Koulutus on mahdollista suorittaa yksittäisenä koulutuspäivänä tai osana DigiPRO ja MarComPRO-ohjelmaa.

 

OHJELMA 31.10.2019

Aamupäivän ohjelma klo 9-12
 

Viestijän arvot ja etiikka puntarissa

Janne Saarinen, asiakkuusjohtaja, SEK

Sidosryhmien odotukset organisaatioiden toiminnalle ja viestinnälle kasvavat kiihtyvää tahtia. Miten viestijä pitää suuntansa odotusten ristiaallokossa, tulkitsee muuttuvaa viestintäilmastoa ja välttää pahimmat karikot? Mistä tekijöistä rakentuu eettisesti kestävän vaikuttamisen ja viestinnän kompassi?
 

Vastuullisuus somemarkkinoinnissa

Nea Welling, Senior Legal Counsel, Fondia Oyj

Alaikäisille markkinointi

  • Mitä alaikäisille markkinoinnissa tulisi huomioida?
    • Mikä on hyvän tavan mukaista markkinointia alaikäisille ja mikä ei?
    • Käytännön esimerkkejä lapsille suunnatuista mainoksista

Vaikuttajayhteistyöt

  • Piilomainonta somessa
  • Miten laadin sopimukset oikein vaikuttajien kanssa?
     

Tekijänoikeudet sosiaalisessa mediassa

Nea Welling & Silja Järvinen, Senior Legal Counsel, Fondia Oyj

  • Miten saan hyödyntää verkossa olevaa materiaalia?
  • Miten teen sisällönhankintaa oikein?
     

12-13 Lounas
 

Iltapäivän ohjelma klo 13-16

Markkinoinnin tietosuojakysymykset

Silja Järvinen, Senior Legal Counsel, Fondia Oyj

  • Miten GDPR vaikutti markkinointiin?
  • Miten teet oikein suoramarkkinointia ja mainonnan kohdistamista?
  • Miten julkisella paikalla otettuja kuvia saa käyttää?
  • Miten varautua ePrivacy-asetukseen?

16.00 Koulutuspäivä päättyy
 

KENELLE?

Koulutus on suunnattu markkinoinnin ja viestinnän tekijöille, jotka kaipaavat tukea vaikuttajamarkkinoinnin ja muun digimarkkinoinnin toteuttamiseen erityisesti lain näkökulmasta.

 

MITÄ SAAT?

Tässä koulutuksessa saat kattavan tietopaketin siitä, mitä viestijän on lain näkökulmasta huomioitava tehdessään vaikuttajamarkkinointia tai muuta digimarkkinointia tai -viestintää erilaisille yleisöille.

 

KOULUTTAJAT

VT Nea Welling toimii tällä hetkellä Senior Legal Counselina Fondia Oyj:ssä. Welling on erikoistunut markkinointi- ja somejuridiikkaan, ja hän myös bloggaa ja kouluttaa aktiivisesti someen ja markkinointiin liittyvistä ajankohtaisista aiheista.
 

Janne Saarinen on pitkän linjan viestinnän ja markkinoinnin ammattilainen, joka toimii asiakkuusjohtajana, viestinnän strategina ja valmentajana keväällä vuoden viestintätoimistoksi valitussa SEKissä. Tällä hetkellä Jannea kiinnostaa erityisesti arvo- ja merkityspohjaisten yritysbrändien rakentaminen.
 

Silja Järvinen toimii Senior Legal Counselina Fondia Oyj:ssä ja työskentelee erityisesti markkinointijuridiikan ja tietosuojan parissa. Siljalla on kokemusta myös brändin suojaamisesta ja tekijänoikeuksiin liittyvistä kysymyksistä.
 

HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN

Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.

Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat ProComPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 24.10.2018. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.

Huom! ProComin jäsen, varmistaaksesi koulutuksen osanottajamaksun jäsenhintaan, muistathan kirjautua jäsensivuille alla olevasta linkistä.

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.

Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.

Kiinnostuitko DigiPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Kirjaudu sisään »

Ilmoittaudu tapahtumaan

Ilmoittautujan tiedot

Maksajan tiedot

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.