Ajankohta

6.4.2017 09:00 – 6.4.2017 16:00

Paikka

ProComin koulutustilat, Kalevankatu 30, 7. krs., 00100 Helsinki

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Järjestäjä

ProCom

Ilmoittautumistilanne

Tilaa on vielä

 

Koulutus on mahdollista suorittaa yksittäisenä koulutuspäivänä tai osana DigiPRO-ohjelmaa.

Digitaaliset alustat mahdollistavat päivä päivältä uusia tapoja viestiä ja markkinoida. Organisaatioiden tulee huomioida digiviestinnässään erilaisia lakipykäliä, muun muassa kuluttajansuojalakia, lakia sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa, henkilötietolakia, sähköisen viestinnän tietosuojalakia, tekijänoikeuslakia, tavaramerkkilakia, työsopimuslakia ja rikoslakia. Sosiaalisessa mediassa tapahtuvan viestinnän ja markkinoinnin on noudatettava yleisiä markkinointia ja mainontaa koskevia sääntöjä. Viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisten on tärkeää tuntea ajantasainen lainsäädäntö ja miten sitä sovelletaan digiviestinnässä. Kaikki juridiset seikat eivät ole yksiselitteisiä ja esimerkkitapauksia lain rikkomisesta nähdään jatkuvasti. Pidä huolta, että sinun organisaatiosi noudattaa lain kirjainta, myös verkossa!

 

OHJELMA 6.4.2017

 

08.45 - 9.00 Aamukahvi

 

9.00 - 9.10 Tervetuloa! Laura Kaustinen, johtaja, koulutus ja kehitys, ProCom

 

9.00 - 12.00 Ajankohtaista digiviestinnän juridiikkaa
Elina Koivumäki, lakimies, yrittäjä, Lexperience

  • valokuvaan & videokuvaan liittyvistä oikeuksista
  • henkilön kuvan käyttäminen
  • immateriaalioikeuksien huomioiminen sosiaalisessa mediassa
    • yrityksen itse sosiaaliseen mediaan tuottama sisältö
    • ulkopuolisten käyttäjien yrityksen some-kanaviin tuottama sisältö
    • tärkeät sisällönhankinnan sopimusehdot
  • markkinoinnin tunnistettavuus
  • mitä pitäisi ottaa huomioon bloggauksessa (ml. videobloggaus)?
  • asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa
  •  työelämä ja sosiaalinen media
    • missä roolissa somessa?
    • yrityksen sisäiset sosiaalisen median linjaukset

 

12.00 - 13.00 Lounas

 

13.00 - 16.00 Tietosuoja ja henkilörekisterit - mitä niistä on tiedettävä viestinnän, markkinoinnin ja myynnin näkökulmasta?
Kiira Vallinkoski, 
OTM, VT, Specialist Counsel

EU:n tietosuoja-asetus tulee yhdenmukaistamaan eurooppalaista tietosuojasääntelyä. Asetus astuu voimaan uusine velvoitteineen ja sanktioineen 25.5.2018. Miten asetus muuttaa henkilötietojen käsittelyä? Mitä uusia velvollisuuksia rekisterinpitäjälle ja palveluntarjoajalle asetetaan? Asetuksen tulevat vaatimukset kannattaa huomioida toiminnan kehittämisessä jo nyt. Koulutus antaa organisaatioille suosituksia ja tietoa asetuksen tuomista muutoksista siten, että muutoksiin valmistautuminen voidaan käynnistää mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.

Koulutuksen aihealueet:

  • Uudistuksen tausta ja tavoitteet
  • Henkilötiedon käsittelyn elinkaari
  • 15 ohjetta hyvään henkilötietojen käsittelytapaan
  • 10 asiaa, jotka jokaisen tulisi tietää uudesta asetuksesta
  • Miten uusiin vaatimuksiin tulee valmistautua?

 

KOULUTTAJAT

 

Elina Koivumäki on kokenut markkinointi-, tietosuoja- ja digialan juridiikan osaaja. Elina on työskennellyt 17 vuotta asianajoalalla ja toimii nyt yrittäjänä omassa Lexperience-yrityksessään. Elina on suosittu esiintyjä, jota kiitetään erityisesti selkokielisyydestä, konkreettisten ratkaisujen antamisesta ja mutkattomasta kommunikaatiosta yleisön kanssa. Elina on vuosittain päivitettävän Markkinointijuridiikka-teoksen (www.markkinointijuridiikka.fi) pääkirjoittaja sekä suositun Juridiikkaa ja asiakaskokemusta -blogin pitäjä. Katso Elinan kotisivut www.elinakoivumaki.com.

 

Kiira Vallinkoski työskentee Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy:ssa, joka on julkisiin hankintoihin, liikejuridiikkaan ja riidanratkaisuun erikoistunut asianajotoimisto. Kiira avustaa asiakkaita erityisesti julkisiin hankintoihin ja riidanratkaisuun liittyvissä toimeksiannoissa. Aikaisemmin hän on työskennellyt viskaalina Helsingin hovioikeudessa sekä markkinaoikeussihteerinä markkinaoikeudessa ja auskultoinut Helsingin käräjäoikeudessa.

 

HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN

 

Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.

Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat DigiPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuuden hintaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 24.3.2017. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.

Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.

Kiinnostuitko DigiPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: laura.kaustinen@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Tiesithän, että ProComin koulutustila on jäsenten vuokrattavissa, joko sisäisiin koulutuksiin tai vaikkapa lehdistötilaisuuksien pitämiseen? Kysy lisää ProComin toimistolta procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Tapahtuma on jo alkanut ja ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.