Ajankohta

28.3.2019 09:00 – 28.3.2019 16:00

Paikka

ProComin koulutustilat, Kasarmikatu 23A5, 2. kerros

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Ilmoittautumistilanne

Tilaa on vielä
Salla ErkkiläNea WellingPauliina Scarabattoli

 

Vaikuttajat – bloggaajat, tubettajat tai vaikkapa artistit – ovat sosiaalisten trendien suunnannäyttäjiä, joita seuraa laaja yleisö sosiaalisessa mediassa. Vaikuttajia yhdistää vankka seuraajakunta ja se, että he pystyvät tarjoamaan kiinnostavaa sisältöä seuraajilleen eri somekanavissa. Heillä on vaikutusvaltaa olemassa olevassa seuraajakunnassaan.

Salla Erkkilän puheenvuorossa käydään läpi mitä mahdollisuuksia vaikuttajamarkkinointi tarjoaa brändeille. Nea Welling käsittelee puheenvuorossaan laaja-alaisesti, mitä erityiskysymyksiä vaikuttajamarkkinointiin liittyy lainsäädännön näkökulmasta ja miten pahimmat karikot pystyy välttämään.

EU:n uusi tietosuoja-asetus (GDPR) ja sen sisarasetus, sähköisen viestinnän tietosuoja-asetus (ePrivacy), pyrkivät päivittämään henkilötietojen käsittelyn Euroopassa 2010-luvulle. Tähän päivitykseen liittyy runsaasti pelkoa ja epävarmuutta: milloin kuulee peloteltavan miljoonasakoilla, milloin puhuttavan siitä, että mainonta sekä yksityisille että yrityksille kielletään kokonaisuudessaan. Yritysten maine ja toimintatavat niiden kerätessä henkilötietoja liideistään ja asiakkaistaan ovat kasvavan tarkkailun ja paineen alla. Mitä asetusten mukaan nyt sitten saa tehdä ja mitä ei; mitkä huhut pitävät paikkansa ja mihin tulisi oikeasti kiinnittää huomiota tietosuojaa organisaatioissa kehitettäessä ja mainontaa toteutettaessa?

Pauliina Scarabattolin käytännönläheisessä puheenvuorossa pureudutaan käytännön konkreettisten esimerkkien kautta siihen, mitä myynnille ja markkinoinnille oikeasti tapahtui, kun EU:n tietosuoja-asetus astui voimaan keväällä 2018. Lisäksi pohditaan, mitä ePrivacy-asetuksen nykyisessä, vielä lainsäätäjän käsittelyssä olevassa versiossa esitetyt muutokset markkinointiin toteutuessaan tarkoittaisivat yritysten myynnille ja mainonnalle.

Koulutus on mahdollista suorittaa yksittäisenä koulutuspäivänä tai osana DigiPRO ja MarComPRO-ohjelmaa.

 

OHJELMA 28.3.2019

9.00 Aamupäivän ohjelma

Mitä mahdollisuuksia vaikuttajamarkkinointi tarjoaa brändeille?
Salla Erkkilä, Head of Influencer Marketing, Dagmar (kuvassa ylinnä)

Vaikuttajamarkkinoinnin juridiikkaa:

  • Mitä tarkoitetaan markkinoinnin sopimattomuudella ja piilomainonnalla somemaailmassa?
  • Yhteistyösopimukset vaikuttajien kanssa
  • Kilpailut ja arvonnat Instagramissa
  • Mitä tulee huomioida alaikäisille markkinoinnissa?

Nea Welling, Senior Legal Counsel, Fondia Oyj

12.00 Lounas

13.00 Iltapäivän ohjelma

Markkinoinnin tietosuojakysymykset:

  • Miten GDPR on vaikuttanut markkinointiin?
  • Miten teet oikein suoramarkkinointia ja mainonnan kohdistamista?
  • Mitä muutoksia ePrivacy tuo mukanaan?
  • Miten varautua ePrivacy-asetukseen?

Pauliina Scarabattoli, Legal Counsel, Fondia

16.00 Päivä päättyy

 

KENELLE?

Koulutus on suunnattu markkinoinnin ja viestinnän tekijöille, jotka kaipaavat tukea vaikuttajamarkkinoinnin ja muun digimarkkinoinnin toteuttamiseen erityisesti lain näkökulmasta.

 

MITÄ SAAT?

Tässä koulutuksessa saat kattavan tietopaketin, mitä viestijän on lain näkökulmasta huomioitava tehdessään vaikuttajamarkkinointia tai muuta digimarkkinointia erilaisille yleisöille.

 

KOULUTTAJAT

VT Nea Welling toimii tällä hetkellä Senior Legal Counselina Fondia Oyj:ssä. Welling on erikoistunut markkinointi- ja somejuridiikkaan, ja hän myös bloggaa ja kouluttaa aktiivisesti someen ja markkinointiin liittyvistä ajankohtaisista aiheista.

OTM Pauliina Scarabattoli on toiminut Fondia Oyj:llä Legal Counselina vuodesta 2015. Hän avustaa asiakkaita erityisesti erilaisissa sopimusoikeudellisissa ja tietosuojaan liittyvissä toimeksiannoissa.

VTM Salla Erkkilä vastaa mediatoimisto Dagmarissa vaikuttajamarkkinoinnista. Salla on seurannut vaikuttajamarkkinointia ja sen kehitystä sekä ollut kehittämässä alaa eteenpäin eri positioissa useamman vuoden ajan.

 

HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN

Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.

Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat ProComPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 21.3.2019. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.

Huom! ProComin jäsen, varmistaaksesi koulutuksen osanottajamaksun jäsenhintaan, muistathan kirjautua jäsensivuille alla olevasta linkistä.

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.

Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.

Kiinnostuitko ProComPRO-valmennusohjelmista? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.