Ajankohta

16.1.2020 09:00 – 16.1.2020 16:00

Paikka

Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 00130 Helsinki

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Järjestäjä

ProCom

Ilmoittautumistilanne

Tilaa on vielä

Organisaation sisäinen digitaalinen viestintä on tänä päivänä paljon muutakin kuin intranet. Kanavat, kuten Slack, Yammer ja Teams, ovat toisaalta tehostaneet työtä, toisaalta tuoneet lisää seurattavia viestintäkanavia. Kaaoksen tunne varsinkin tietotyöläisen arjessa on lisääntynyt. Sisäisen viestinnän ammattilaisen vastuulla on ylläpitää loogista viestinnän kanavapalettia, joka huokuu selkeyttä ja luotettavuutta, jotta henkilöstö pääsee keskittymään omaan työhönsä. Tästä koulutuksesta saat käytännön eväitä oman organisaatiosi digitaalisen työympäristön ja työyhteisöviestinnän kehittämiseen.

Koulutuksen aamupäivä päivittää tietosi digitaalisen sisäisen viestinnän ratkaisuista ja ajankohtaisista teemoista. Tarkastelemme mm. intranetin, sisäisen somen ja kollaboraatioalustojen keskinäistä roolittamista sekä Office 365:n tuomia mahdollisuuksia ja haasteita. Konseptikatsauksessa käsittelemme tyypillisimpiä ratkaisuja esimerkiksi tietotyö- ja tuotantovaltaisissa organisaatioissa.

Iltapäivällä tutustumme käytännönläheisesti modernin intranetin tai digitaalisen työympäristön uudistamisen prosessiin. Mitä vaiheita prosessiin kuuluu, mitä se vaatii aikataululta ja resursseilta, entä mihin on saatavissa ulkopuolista asiantuntija-apua? Käsittelemme lisäksi muutamia käytännönläheisiä palvelumuotoilun, yhteiskehittämisen ja muutosjohtamisen menetelmiä, joilla varmistamme ratkaisujen soveltuvuuden henkilöstömme tarpeisiin ja edistämme sitoutumista yhteisiin toimintatapoihin.

Päivän sisältö

Koulutuksessa käsitellään mm. seuraavia aiheita:

  • Ajankohtaista työyhteisöviestinnän digitaalisissa ratkaisuissa
  • Ratkaisut ja konseptit tyypillisiin sisäisen viestinnän tarpeisiin
  • Office 365 ja muut pilvipalveluympäristöt työyhteisöviestinnässä
  • Intranetin/digitaalisen työympäristön uudistaminen: prosessin vaiheet, aikataulu, resurssitarpeet oma työ vs. ulkoa ostettavat palvelut
  • Palvelumuotoilun hyödyntäminen kehittämisessä
  • Käytännön keinoja kanavaviidakon selkeyttämiseen
  • Käyttöönotto ja työkulttuurin muutoksen johtaminen

Koulutus koostuu luento-osuuksista sekä reflektoinnista teemaryhmissä, jotka muodostetaan ennakkokyselyn perusteella.

Kenelle?

Koulutus on suunnattu viestinnän ammattilaisille ja muille asiantuntijoille, jotka ovat tai haluavat olla mukana kehittämässä organisaationsa sisäisiä toimintatapoja, työyhteisöviestintää ja digitaalista työympäristöä.

Kouluttaja

Hanna P. Korhonen

Independent Digital Workplace Strategist, Founder & Owner, Clair Helsinki Oy

FM Hanna P. Korhonen on työyhteisöviestinnän ja digitaalisten työympäristöjen riippumaton konsultti. Hän tukee asiakkaitaan erityisesti intranet-uudistuksissa ja digitaalisten työympäristöjen käyttöönotoissa sekä neuvonantajana että resurssina.

Hannan intohimoja ovat suurten organisaatioiden viestinnän ja tiedonhallinnan haasteiden ratkaiseminen sekä parhaan mahdollisen työntekijäkokemuksen edistäminen palvelumuotoilun keinoin.

Hänellä on yli 15 vuoden kokemus organisaatioviestinnästä, verkkopalveluiden konseptoinnista ja kehittämisestä sekä järjestelmien käyttöönotoista ja muutosjohtamisesta.

Lisätietoja: https://linkedin.com/in/hannapkorhonen/

Twitter: https://www.twitter.com/hannapkorhonen

 

HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN

Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.

Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat DigiPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuuden hintaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 10.1.2020. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.

Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.

Kiinnostuitko DigiPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Tapahtuma on jo alkanut ja ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.