Ajankohta

7.3.2017 09:00 – 7.3.2017 16:00

Paikka

ProComin koulutustilat, Kalevankatu 30, 7. krs., 00100 Helsinki

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Järjestäjä

ProCom

Ilmoittautumistilanne

Melkein täynnä

 

Järjestämme toisen Sisäinen viestintä digissä -koulutuspäivän 26.4.2017! Ilmoittaudu koulutukseen >>

Pilvipalvelut, mobiili ja kuvallisuus, yhteisöt ja välittömyys – työelämä digitalisoituu ja pirstaloituu lukuisiin kanaviin. Mitä digitalisaatio tarkoittaa sisäisen viestinnän kannalta? Onko intranet kuollut? Mikä on viestintäammattilaisen rooli digitaalisen työympäristön kehittämisessä?

Tässä koulutuksessa tarkastellaan digitaalisuutta organisaation sisällä: sisäisen viestinnän mahdollisuuksia ja haasteita tässä ajassa. Saat uusia ideoita sisäisen viestinnän tekemiseen, mutta myös konkreettisia eväitä haasteisiin, kuten pirstaloitumisen hallintaan sekä motivointiin ja sitouttamiseen.

Koulutus on mahdollista suorittaa yksittäisenä koulutuspäivänä tai osana DigiPRO-ohjelmaa.

 

Kenelle?

Koulutus on suunnattu viestinnän ammattilaisille ja muille asiantuntijoille, jotka ovat tai haluavat olla mukana kehittämässä organisaationsa sisäisiä toimintatapoja, sisäistä viestintää, digitalisaatiota ja/tai tietotyötä. Koulutus sopii sekä tietotyöintensiivisten että tuotantopainotteisten organisaatioiden edustajille. Koulutuksessa käsiteltävät aiheet painotetaan osallistujien ja osallistujaorganisaatioiden mukaan.

 

Päivän sisältö

Koulutuksessa käsitellään mm. seuraavia aiheita:

  • Mitä annettavaa digitaalisaatiolla on sisäiselle viestinnälle? Sisäisen viestinnän trendit ja mahdollisuudet digiaikana.
  • Pilvipalvelut. Uhka vai mahdollisuus? Viralliset vs. epäviralliset viestinnän kanavat.
  • Mobiilius, kuvallisuus ja yhteisöt. Eri henkilöstöryhmien näkökulma: tuotannon henkilöstö vs. tietotyöläiset.
  • Digitaalinen työympäristö. Kuka johtaa? Mikä on viestinnän rooli? Mitä viestintäammattilaisen tulisi tietää?
  • Pirstoutuminen. Voiko sitä hallita? Roolittaminen ja suurten organisaatioiden haasteet.
  • "Eihän sitä intraa kukaan käytä." Miten ja millainen intranet olisi hyödyllinen? Mitä intranetin uudistamisessa ja kehittämisessä tulisi ottaa huomioon?
  • Miten johtaa muutosta? Kuinka sitoutetaan johto? Kuinka motivoidaan henkilöstö? Miten opettaa pois vanhasta?
  • Sisäisten kanavien hallintamalli. Intranetin päätoimittajuus, yhteisömanagerointi ja hajautettu sisällöntuotanto.
  • Case-esimerkkejä eri organisaatioiden ratkaisuista

 

Päivän tavoite

Koulutuksen jälkeen tunnet sisäisen viestinnän mahdollisuuksia sekä tyypillisiä haasteita digitaalisessa ajassa. Osaat luovia mahdollisuuksien kirjossa ja johtaa sisäistä viestintää tavoitteellisesti.

 

Valmistautuminen koulutukseen

Osallistujille lähetetään lähellä koulutuksen ajankohtaa ennakkotehtävä tai -kysely, jonka pohjalta koulutus räätälöidään mahdollisimman hyvin heidän toiveitaan ja edustamiensa organisaatioiden lähtötilannetta vastaavaksi.

 

Kouluttaja

Kouluttaja FM (yhteisöviestintä) Hanna P. Korhonen työskentelee verkkopalveluiden hankintojen konsulttina North Patrolissa. Hannan erityisalaa ovat intranetit, niiden konseptointi ja sisäisen viestinnän johtaminen ja roolittaminen digitaalisen työympäristön osana. North Patrolissa hän sparraa suuria yrityksiä ja organisaatioita intranet-uudistuksissa sekä verkkopalveluiden ja digitaalisen työympäristön kehityshankkeissa. Hanna bloggaa aktiivisesti mm. Intranet-ostajan oppaassa.

Hannalla on yli 15 vuoden kokemus verkkopalveluista mm. tilaajan, product ownerin ja pääkäyttäjän rooleissa sekä laajojen käyttöönottoprojektien vetäjänä ja kouluttajana. Hän on vetänyt useita toimintatapojen muutosprojekteja ja verkkopalvelu-uudistuksia, sekä työskennellyt tiedottajana, verkkotoimittajana ja viestintäpäällikkönä.

LinkedIn: http://fi.linkedin.com/in/hannapkorhonen
Twitter: @hannapkorhonen

 

Hinnat ja ilmoittautuminen

Hinta
 

KOULUTUS ON TÄYNNÄ, mutta harkitsemme siirtoa isompiin tiloihin. Ilmoitathan kiinnostuksesi marjo-riitta.oksa@procom.fi.

Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.

Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi henkilö, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Tarjousta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat ProComPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 21.2.2017. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.

Huom! ProComin jäsen, varmistaaksesi koulutuksen osanottajamaksun jäsenhintaan, muistathan kirjautua jäsensivuille alla olevasta linkistä.

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.

Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.


Kiinnostuitko ProComPRO-valmennusohjelmista? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Tiesithän, että ProComin koulutustila on jäsenten vuokrattavissa, joko sisäisiin koulutuksiin tai vaikkapa lehdistötilaisuuksien pitämiseen? Kysy lisää toimistolta  procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Tapahtuma on jo alkanut ja ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.