Ajankohta

6.3.2018 09:00 – 6.3.2018 16:00

Paikka

ProComin koulutustilat, Kasarmikatu 23

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Järjestäjä

ProCom

Ilmoittautumistilanne

Melkein täynnä

 

 

Sosiaalisen median käytöstä saadaan enemmän irti, kun eri kanaville on asetettu selkeät tavoitteet, joita voidaan mitata erilaisten työkalujen avulla.

 

Koulutuksen sisältö

 

Tässä koulutuksessa keskitymme siihen, miten tulkitaan yleisimpien some-kanavien analytiikka-työkaluja ja tunnistetaan datasta onnistumiset, joiden avulla sosiaalisen median viestintää voidaan kehittää eteenpäin. Koulutuksessa perehdytään erilaisten mittareiden asettamiseen ja yleisimmin käytettyjen some-kanavien analytiikka-työkalujen käyttöön. Analysoimme käytännössä osallistujien oman organisaation onnistumista eri kävijäseurannan työkaluilla ja kouluttajan ohjauksessa tulkitsemme tilastoja. 

 

 

Aamupäivän ohjelmassa mm.

  • Tavoitteet ja mittarit: vain riittävän konkreettisia tavoitteita voidaan mitata
  • Oikeanlaisten mittareiden löytäminen ja asettaminen
  • Lukuja vai laatua - laadullisten tavoitteiden asettamisen taito
  • Oman organisaation some-tavoitteiden tarkastelua ja uudelleenmäärittelyä tarvittaessa
  • Julkaisujen onnistumisen seuranta ja toteaminen: sisältöjen kehittäminen vs. tavoitteissa onnistuminen
  • Some-kanavien omat kävijäseuranta-työkalut ja mitä niillä voidaan mitata: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn (ja muut mahdolliset toivotut kanavat tiiviisti)
  • Erilaisiin julkaisutyökaluihin ja niiden analytiikan mahdollisuudet (esim. Tweetdeck, Hootsuite, Buffer)
  • Some-onnistumisen raportoinnin työkalut ja pohjamallit

 


Iltapäivällä ohjelmassa mm.

Huom! Iltapäivän ohjelma rakennetaan perustumaan käytännönläheiseksi ja osallistujilla on mahdollisuus ylläpitäjäoikeuksiensa perusteella tutustua oman organisaationsa käyttämiin yleisimpiin some-kanavien kävijäseuranta-työkaluihin käytännössä. Lisäksi käymme läpi alla listattuja muita some-mittaamista tukevia työkaluja. Koulutuksessa ei avata tilejä tutustumista varten, mutta niihin ohjeistetaan ennakkoviestissä. 

  • Sisältöjen onnistumisen analysoinnin tavat: mitä tietoa tarvitsemme some-sisältöjen kehittämiseen (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn-analytiikat käytännössä)
  • Mitä asioita seurata ja mitä lukuja kerätä raportteihin kävijäseuranta-työkaluissa: tiedon lajittelun ja seulonnan mahdollisuudet
  • Google Analytics tuloksien seurannan työkaluna: yleiskatsaus analytiikkaan käytännössä (pohjaten myös ennakkokyselyn vastauksiin)
  • Hashtag-seurannan työkalut, kuten Pinnalla.fi
  • Linkkien leviämisen työkalut onnistumisen analysoinnin tukena, kuten Bit.ly
  • Oman organisaation asemointi ja yleislukujen tarkastelua oman viestinnän suhteen, mm. Twittercounter ja Brandsome

 

Koulutus päättyy yhteenvetoon: 

  • Miten hyödynnämme löytämäämme tietoa onnistumisistamme ja kehitämme some-strategiaamme sekä toimintamallejamme eteenpäin?
  • Osallistujat saavat mukaansa Viestintä-Pirittan some-srategian ja kanavakohtaisten suunnitelmien pohjat, joiden avulla some-viestintää voi kehittää eteenpäin myös koulutuksen jälkeen.    

 

Kenelle?

  • Niille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat sosiaalisen median käyttöä organisaatiossa
  • Kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin kävijäseuranta-työkalujen toimintaa ja tulkintaa
  • Sosiaalisen median kanavien ylläpitäjille ja toimintaa suunnitteleville henkilöille
  • Niille, jotka seuraavat ja raportoivat viestinnän ja somen käytön onnistumisesta organisaatiossa
  • Viestinnän henkilöstölle ja organisaation johdolle, joilla on vastuu organisaation viestinnästä

 
Mitä osallistujat saavat koulutuksesta?

  • Opit tarkastelemaan sosiaalisen median käyttöä analyyttisesti
  • Hahmotat somen mittaamisen perusasiat ja opit löytämään oikeat mittarit omalle organisaatiolle
  • Opit käyttämään mm. Facebook-sivun, Twitterin ja Instagramin analytiikkatyökaluja eri toiminnallisuuksiensa osalta
  • Tutustut myös muihin some-analysointia helpottaviin palveluihin.

 
Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien organisaatioiden tilanteeseen ja osallistujat saavat etukäteen ennakkokyselyn tätä varten. 


Kouluttaja

 

Valmentajana päivässä toimii sosiaalisen median kouluttaja ja asiantuntija Piritta Seppälä. Piritta on ohjannut kuluneiden vuosien aikana lukuisten organisaatioiden viestijöitä ja johtoa sosiaalisen median strategiatyössä sekä auttanut päivittämään mittarit ja sisällöt uudelle tasolle. ProComin some-kouluttajana Piritta on vuosien varrella saanut koulutuksistaan erinomaiset palautteet. Pirittan yritys Viestintä-Piritta on toiminut vuodesta 2010 kouluttaen ja konsultoiden erityisesti sosiaalisen median ja verkkoviestinnän käyttöä eri organisaatioissa.
Pirittalta on julkaistu myös suomenkieliset some-oppaat Kuuntele ja keskustele – Näin järjestösi toimii sosiaalisessa mediassa (2014) ja Kiinnostu ja kiinnosta - Näin markkinoit järjestöäsi sosiaalisessa mediassa (2011).  Tällä hetkellä hän työskentelee myös järjestöjen digitalisaatiota käsittelevän kolmannen kirjansa parissa. Pirittan löydät Twitteristä tunnisteella @Piritta ja Instagramista @viestintapiritta.
 

 

HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN

Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.

Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat DigiPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuuden hintaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 20.2.2018. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.

Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.

Kiinnostuitko DigiPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: laura.kaustinen@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Tiesithän, että ProComin koulutustila on jäsenten vuokrattavissa, joko sisäisiin koulutuksiin tai vaikkapa lehdistötilaisuuksien pitämiseen? Kysy lisää toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Tapahtuma on jo alkanut ja ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.