Ajankohta

9.5.2019 09:00 – 9.5.2019 16:00

Paikka

ProComin koulutustilat, Kasarmikatu 23 A 5, 2. krs, 00130 Helsinki

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Järjestäjä

ProCom

Ilmoittautumistilanne

Tilaa on vielä

Kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen tuottaminen on nyt kaikkien tavoitteena mutta miten tuohon tavoitteeseen päästään? Tähän tarinallistaminen tuo apuja. Tarinan avulla sidotaan liiketoiminnan eri osa-alueita yhteen ja luodaan palveluun punainen lanka, joka helpottaa asiakkaan kulkua tilanteesta toiseen. Tarinallistamalla viestinnästä tulee tarinakokemus. Tarinan avulla luot merkityksiä, inhimillistät ja herätät tunteita. Luot parempia asiakaskokemuksia ja kilpailuetua, rakennat vahvan ja tunnistettavan palvelubrändin. 

Tässä koulutuksessa keskitytään siihen, miten yrityksen / organisaation ydintarinaa hyödynnetään palvelun muotoilussa tarinaksi. Tarinallistaminen on yrityksen toiminnan kokonaisvaltaista kehittämistä asiakasta osallistavan tarinan muotoon. Kyse on strategisesta muotoilusta, jossa tarinaa käytetään välineenä asiakaskokemuksen laadun kehittämiseen. 

Tarinallistamisessa hyödynnämme palvelumuotoilusta tuttua palvelupolkua. Tarinan juoni kuljettaa asiakasta kontaktipisteestä toiseen ja näin palvelupolusta syntyy asiakasta innostava ja sitouttava tarinapolku. Tässä koulutuksessa opit miten rakennat asiakkaan palvelupolun tarinan muotoon ja miten hyödynnät tarinan rakentamisessa dramaturgisen kerronnan aineksia. 

Koulutuspäivän tavoite

Tavoitteena on, että osallistuja ymmärtää tarinallistamisessa käytettävät erilaiset kerronnan keinot sekä oppii havainnoimaan asiakkaan palvelupolkua tarinan muodossa. Osallistuja oppii miten hyödyntää tarinallistamisen keinoja palvelupolun eri vaiheissa syy-seuraus-suhteiden luomiseen, asiakkaan kuljettamiseen tilanteesta toiseen ja asiakaskokemuksen elämyksellistämiseen. Koulutuspäivän jälkeen osallistuja pystyy hyödyntämään tarinapolku-työkalua omassa työssään. 

Päivän ohjelma:

09.00 Tarinan elävöittämisen keinot asiakaskohtaamisissa

  • Miten tarina voi näkyä, kuulua, maistua, tuoksua ja tuntua?                                                                                                                   

10.30 Kahvitauko

10.50 Palvelun Stooripuu  

  • Miten tunnistan oikeat tarinaelementit palvelun tarinallistamiseen? 

12.00 Lounas

13.00 Asiakkaan tarinapolku draaman kaareen

  • Miten kuljetan asiakasta tilanteesta toiseen tarinan avulla? 

14.00 Kahvitauko

14.30 Tarinapolkujen purku ja yhteinen keskustelu

  • Miten etenen tarinapolusta  palvelun tarinakäsikirjoitukseen? Miten suunnitelmasta asiakkaan koettavaksi?                            

16.00 Koulutus päättyy

 

Kouluttaja

Tarinapäivämme tarinakätilönä ja kouluttajana toimii tarinallistaja Anne Kalliomäki. Annen kehittämät tarinallistamisen menetelmät ovat innovatiivisia ja käytännönläheisiä ja ratkaisevat erinomaisesti niitä haasteita, joita yrityksillä tänä päivänä on. Tarinallistaminen on tämän päivän parasta viestintää, markkinointia ja myyntiä. Tarinallistamisen avulla yritykset voivat tuottaa asiakaskohtaamisia, jotka ovat vaikuttavia ja erottuvia. Anne on kirjoittanut kirjan ”Tarinallistaminen – palvelukokemuksen punainen lanka”. (Talentum 2014). Kirja palkitiiin Hopeasulka-palkinnolla 2015.

 

HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN

Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.

Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat ProComPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 2.5.2019. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.

Huom! ProComin jäsen, varmistaaksesi koulutuksen osanottajamaksun jäsenhintaan, muistathan kirjautua jäsensivuille alla olevasta linkistä.

 

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.

Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.

Kiinnostuitko MarComPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Tapahtuma on jo alkanut ja ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.