Ajankohta

3.10.2019 – 3.10.2019

Paikka

ProComin koulutustilat, Kasarmikatu 23A5, 00130 Helsinki

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Järjestäjä

ProCom

Strategiat eivät enää ole suuryritysten vuorineuvosten yksinoikeus, vaan strategioita on kaikkialla: niin julkisella sektorilla, pk-yrityksissä, järjestöissä kuin koulumaailmassakin. Strateginen johtaminen on maailman vaikutusvaltaisin ja laajalevikkisin johtamisoppi. Strategia on noussut vahvasti myös viestinnän agendalle. Viestijän tulee ymmärtää niin liiketoimintastrategiaa kuin strategian laatimisen perusperiaatteita.

Mitä itse asiassa tarkoitamme, kun puhumme strategiasta? Entä mitä viestinnän ammattilaisen olisi hyvä tietää strategisesta johtamisesta? Minkälaista strategista ajattelua tarvitaan digiajassa? Entä millainen on toimiva strategia?

Tämä koulutus on havainnollinen läpileikkaus ja tutkimusmatka strategisen johtamisen maailmaan. Päivän aikana perehdyt modernin strategisen johtamisen suuntauksiin ja harjaannut soveltamaan sen parhaimpia työtapoja omassa organisaatiossasi.

 

Koulutuksen sisältö

Koulutuspäivässä strategiaan pureudutaan viiden näkökulman kautta:

  1. Strategia suunnitteluna
  2. Strategia erilaistumisena markkinassa
  3. Strategia ainutlaatuisena osaamisena tai kyvykkyytenä
  4. Strategia toimintana ja oppimisena
  5. Strategia viestintänä ja vaikuttamisena

Päivän teemoja tarkastellaan erityisesti viestinnän näkökulmasta sekä pohditaan, miten viestintäammattilainen voisi hyödyntää niitä omassa työssään. Kukin näkökulma edustaa strategisen johtamisen pääkoulukuntia sekä heijastelee strategia-ajattelun kehittymistä ja muuttumista vuosien saatossa.

Koulutuksessa strategiaa tarkastellaan sekä tutkimustulosten että monipuolisten käytännön esimerkkien kautta. Päivän aikana tutustutaan ja testataan myös useita strategiamenetelmiä ja -työkaluja, mikä mahdollistaa niiden soveltamisen omassa työssä koulutuksen jälkeen. Päivään sisältyy osallistavaa pohdintaa sekä oppimista myös vertaiskeskustelujen kautta.

 

Kenelle?

Koulutus on suunnattu viestinnän ammattilaisille, jotka haluavat syventää osaamistaan ja ymmärtämystään strategisesta johtamisesta ja tutustua erilaisiin strategiamenetelmiin ja -työkaluihin. Päivän ohjelma on suunniteltu siten, että se tarjoaa uutta pohdintaa sekä strategiateemoihin ensi kertaa tutustuville että kokeneemmille strategeillekin.

 

Kouluttaja

Päivän kouluttajana toimii Rohjeta Advisors Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja KM, TkT Kimmo Suominen. Kimmo on Suomen johtava strategiavaikuttamisen asiantuntija, joka toiminut urallaan liikkeenjohtajana, konsulttina ja organisaatiotutkijana.

Rohjetassa Kimmo on erikoistunut ketterään strategiatyöhon sekä vaativiin muutosprojekteihin, joissa korostuvat inhimilliset lainalaisuudet.

Suomen Strategisen Johtamisen Seura (SSJS) palkitsi Kimmon väitöskirjan parhaana strategia-aiheisena tutkimuksena vuonna 2011. Lisäksi hän on ollut kirjoittamassa monia suosittuja liikkeenjohdon kirjoja, viimeisimpänä ”Digiajan strategia” 2016.

 

Ilmoittaudu tapahtumaan

Ilmoittautujan tiedot

Maksajan tiedot

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.