Talousviestinnän tehopäivä
AJANKOHTAISTA: Tämä koulutus järjestetään webinaarina. | Talousviestinnän koulutuspäivässä syvennytään julkisesti noteerattuja osakkeitaan myyvän yrityksen viestinnän vuosikelloon. Samoin arvioidaan, mitä eri osapuolet odottavat talousviestinnältä ja miten viestijänä vastaat median, sijoittajien ja analyytikoiden odotuksiin? Koulutuspäivän ohjelma on laadittu erityisesti julkisten yhtiöiden näkökulmasta, mutta koulutus soveltuu myös muiden organisaatioiden edustajille, joiden on hyvä tuntea, kuinka yrityksen taloudellisesta suorituskyvystä kerrotaan ja kuinka sidosryhmät sitä arvioivat.
Ajankohta
23.4.2020 09:00 – 23.4.2020 14:00Paikka
ProComin koulutustilat, Kasarmikatu 23 A 5, 00130 HelsinkiHinta jäsenille
330 € + alv 24%Hinta (ei jäsenet)
440 € + alv 24%Järjestäjä
ProComIlmoittautumistilanne
Tilaa on vieläAJANKOHTAISTA
Tämä koulutus järjestetään webinaarina. Lisätietoja webinaarista tulossa pian. Koulutukseen jo ilmoittautuneille tiedotamme muutoksista pian henkilökohtaisesti sähköposteihin. Jos kysymyksiä herää, olethan yhteydessä procom@procom.fi.
KOULUTUSPÄIVÄN OHJELMA JA SISÄLTÖ KELLO 9–14
Kello 9–10
Yritystalous ja sidosryhmät
- Yhtiöitä seuraavat tahot: rahoittajat, asiakkaat, tavarantoimittajat, henkilöstö, omistajat
- Vuorovaikutuksen hyvät käytännöt
Johdonmukainen talousviestintä
- Johdonmukaisesti viestivän yrityksen tunnusmerkit
- Taloudelliset tavoitteet ja niiden toteuttaminen
Kello 10–10.15 tauko
Kello 10.15–11.30
Talousviestijän tilinpäätösanalyysi
- Mistä keskeisimmät tunnusluvut kertovat?
- Tunnusluvut ja yrityksen strategia
Ennakkotehtävien purku
Kello 11.30–12.15 lounastauko
Kello 12.15–13.00
Talousviestinnän vuosikello
- Kvartaalitaloudesta vuosikertomukseen, Capital Market Daystä yhtiökokouskahveihin
Kello 13.00–13.15 tauko
Kello 13.15–13.45
SoMe talousviestinnän työkaluna
- Sijoittajan sometus ja kiinnostuksenkohteet
- Some yrityksen talousviestintäkanavana
Kello 13.45–14.00 yhteenveto
Koulutus on mahdollista suorittaa yksittäisenä kokonaisuutena tai osana KasvuPRO-koulutusohjelmaa.
KENELLE?
Koulutus on suunnattu viestinnän ammattilaisille, jotka haluavat perehtyä talousviestintään. Ohjelma on laadittu erityisesti julkisten yhtiöiden näkökulmasta. Koulutus soveltuu myös muiden organisaatioiden edustajille, joiden on hyvä tuntea, kuinka yrityksen taloudellisesta suorituskyvystä kerrotaan ja kuinka sidosryhmät sitä arvioivat.
KOULUTTAJAT
Päivän kouluttajina toimivat Helena Aatinen ja Risto Pennanen viestintäyritys Attention Communicationista. Helena on aiemmin toiminut muun muassa Fortumin viestintäjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä sekä viestintäjohtajana Metsäteollisuus ry:ssä sekä Metso Oyj:ssä. Ristolla puolestaan on pitkä mediakokemus sekä taloustoimittajana että uutispäällikkönä mm. Faktasta, Talouselämästä ja Taloussanomista.
Sosiaalisen median käyttöön talousviestinnässä johdattelee Suvi Asikainen, joka on markkinointitoimisto Kuplin toinen perustaja ja osakas. Suvi hoitaa Kuplilla mm. asiakassuhteita, myyntiä ja markkinoinnin strategiatyötä. Kuplin missiona on tehdä asiakasyrityksistä houkuttelevia digiajan murroksessa.
MITEN WEBINAARI TOIMII?
Webinaarikoulutus toteutetaan GoToWebinar-järjestelmän avulla.
Miten webinaariin osallistutaan tietokoneella ja mobiililaitteella?
- Tietokoneessa on oltava Windows- tai Mac OS -käyttöjärjestelmä.
- Webinaariin liittymisen yhteydessä pieni maksuton GoToOpener-työpöytäsovellus asennetaan automaattisesti tietokoneellesi.
- Tableteille ja älypuhelimille on saatavissa maksuton GoToWebinar-sovellus, joka on ladattava laiteen sovelluskaupasta ja asennettava ennen osallistumista.
Miten webinaariin liitytään?
- Webinaariin liitytään klikkaamalla webinaarijärjestelmän lähettämässä sähköpostiviestissä olevaa osallistumispainiketta.
- Paikalle kannattaa tulla 10-15 minuuttia ennen tilaisuuden ilmoitettua alkamisajankohtaa, jotta yhteys varmasti ehtii muodostua ajoissa.
- Mobiililaitteilla voi liittyä myös syöttämällä sovellukseen webinaarin ID-numeron. ID-numero on muodossa XXX-XXX-XXX ja löydät sen vahvistus- ja muistutusviestien alaosasta.
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 330 euroa + alv. 24 %, muille 440 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.
Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat ProComPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan.
Ilmoittautuminen
Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Huom! ProComin jäsen, varmistaaksesi koulutuksen osanottajamaksun jäsenhintaan, muistathan kirjautua jäsensivuille alla olevasta linkistä.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
Kiinnostuitko KasvuPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.