TOIVEUUSINTA: Suunnitelmallinen sisältöstrategia – tavoitteet, kohderyhmät ja kanavat
Liiketoimintastrategiasta johdettu sisältöstrategia ja kohderyhmien tehokas tavoittaminen sisällöillä ovat onnistuneen sisältömarkkinoinnin peruspilareita. Tässä koulutuspäivässä käymme läpi sisältöstrategian rakentamisen perusteita ja sitä, millaisia tavoitteita tuotetuille sisällöille voidaan asettaa. Tärkeitä kysymyksiä ovat muun muassa, miten sisältö edistää liiketoimintaamme ja mitä haluamme saavuttaa sisällöillämme? Koulutus antaa eväät luoda omalle organisaatiolle sisällöntuotantotyötä helpottavia sisältökonsepteja, oli kyseessä sitten artikkelit, blogikirjoitukset, videot tai sosiaalisen median julkaisut.
Ajankohta
11.11.2021 09:00 – 11.11.2021 14:00Paikka
WebinaarikoulutusHinta jäsenille
330 € + alv 24%Hinta (ei jäsenet)
440 € + alv 24%Järjestäjä
ProComAJANKOHTAISTA
Järjestämme kevään koulutuspäivän webinaarina.
KOULUTUSPÄIVÄ
Liiketoimintastrategiasta johdettu sisältöstrategia ja kohderyhmien tehokas tavoittaminen sisällöillä ovat onnistuneen sisältömarkkinoinnin peruspilareita. Tässä koulutuspäivässä käymme läpi sisältöstrategian rakentamisen perusteita ja sitä, millaisia tavoitteita tuotetuille sisällöille voidaan asettaa. Tärkeitä kysymyksiä ovat muun muassa, miten sisältö edistää liiketoimintaamme ja mitä haluamme saavuttaa sisällöillämme?
Koulutuksessa korostetaan kohderyhmätuntemuksen tärkeyttä ja pyritään vastaamaan kysymyksiin:
- Kuka kuluttaa sisältöämme ja kenen sitä tulisi kuluttaa?
- Mitä lisäarvoa tuottamamme sisältö tuo vastaanottajalle?
Koulutus antaa eväät luoda omalle organisaatiolle sisällöntuotantotyötä helpottavia sisältökonsepteja, oli kyseessä sitten artikkelit, blogikirjoitukset, videot tai sosiaalisen median julkaisut. Koulutuksen aikana käydään läpi myös toimivia tekniikoita sisältöideoiden keräämiseen omasta organisaatiosta ja saadaan konkreettisia oppeja toimivaksi todetun sisältösuunnitelman rakentamiseen. Sisällön tehokas jakelu kohderyhmille on yhtä tärkeää kuin vaikuttavat sisällöt. Koulutuksessa havainnollistetaan konkreettisesti, miksi kanavasuunnitelma kannattaa ja miten sellainen voidaan luoda omalle organisaatiolle.
Koulutuspäivä on osa MarComPRO- ja KasvuPRO-valmennuskokonaisuuksia.
PÄIVÄN OHJELMA
Koulutuspäivän ohjelma:
9–10 Sisältöstrategian ja onnistuneen sisältömarkkinoinnin peruspilarit
10–10.15 Tauko
10.15–11.15 Sisällöille asetettavat tavoitteet
Kohderyhmätuntemus
Ennakkokyselyn Q&A
11.15–12.15 Lounastauko
12.15–12.45 Sisällöntuotantoa helpottavat sisältökonseptit
12.45–13.15 Kanavasuunnitelma
13.15–13.30 Tauko
13.30 Kotitehtävän briiffaus
Yhteenveto
Koulutus loppuu noin klo 14.
VALMENTAJA
Päivän valmentajana toimiva Kristiina Salo on LM Somecon strategi ja erikoistunut organisaatioiden digitaalisen viestinnän strategioihin ja suunnitelmalliseen sisällöntuotantoon verkossa. Kristiina kouluttaa eri alan asiantuntijoita bloggaamisesta, strategisesta suunnittelusta, erilaisista sisältömuodoista ja oman toiminnan mittaamisesta verkossa. Kristiinalla on myös kokemusta asiantuntijoiden aktivoinnista verkossa ja strategisesta työnantajakuvan rakennuksesta. Kristiinan vahvuuksia kouluttajana ovat pitkä kokemus eri toimialoilta ja innostava ote tekemiseen.
MITEN WEBINAARI TOIMII?
Webinaarikoulutus toteutetaan GoToWebinar-järjestelmän avulla.
Miten webinaariin osallistutaan tietokoneella ja mobiililaitteella?
- Tietokoneessa on oltava Windows- tai Mac OS -käyttöjärjestelmä.
- Webinaariin liittymisen yhteydessä pieni maksuton GoToOpener-työpöytäsovellus asennetaan automaattisesti tietokoneellesi.
- Tableteille ja älypuhelimille on saatavissa maksuton GoToWebinar-sovellus, joka on ladattava laiteen sovelluskaupasta ja asennettava ennen osallistumista.
Miten webinaariin liitytään?
- Webinaariin liitytään klikkaamalla webinaarijärjestelmän lähettämässä sähköpostiviestissä olevaa osallistumispainiketta.
- Paikalle kannattaa tulla 10-15 minuuttia ennen tilaisuuden ilmoitettua alkamisajankohtaa, jotta yhteys varmasti ehtii muodostua ajoissa.
- Mobiililaitteilla voi liittyä myös syöttämällä sovellukseen webinaarin ID-numeron. ID-numero on muodossa XXX-XXX-XXX ja löydät sen vahvistus- ja muistutusviestien alaosasta.
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Koulutuksen hinnasto:
- Etänä osallistuminen, webinaari (jäsenhinta) 330 €
- Etänä osallistuminen, webinaari (ei jäsenet) 440 €
Hintoihin lisätään alv. 24 %.
Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat ProComPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Huom! ProComin jäsen, varmistaaksesi koulutuksen osanottajamaksun jäsenhintaan, muistathan kirjautua jäsensivuille alla olevasta linkistä.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
Kiinnostuitko PRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775
Tietojen käsittely
Ilmoittautumalla mukaan hyväksyt sähköpostiosoitteesi lisäämisen uutiskirjeemme jakelulistalle. Saat ProComilta viestejä viestintäalaan liittyen, koulutuksiin ja tapahtumiin. Voit koska tahansa pyytää tietojesi poistoa postituslistaltamme. Käsittelemme tietoja GDPR:n mukaisesti.
Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.