Ajankohta

1.3.2018 09:00 – 1.3.2018 16:00

Paikka

ProComin koulutustilat, os. Kasarmikatu 23 A 5

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Järjestäjä

ProCom

Ilmoittautumistilanne

Tilaa on vielä

 

 

Valjasta aivot tuottavaan työhön – lisää tuottavuutta resilienssiä vahvistamalla ja konflintien hallinnalla

Valmennuksessa keskitytään kahteen muutoksessa onnistumisen keskeiseen tekijään: resilienssin vahvistamiseen ja aktiiviseen konfliktinhallintaan. 
Resilienssin eli muutosjoustavuuden kehittäminen helpottaa ja nopeuttaa sopeutumistamme ympäristön ja työelämän jatkuviin muutoksiin. Resilientti yksilö sietää paremmin epävarmuutta, palautuu nopeammin sekä säilyttää toimintakykynsä muutosten keskellä paremmin. Toisin sanoen on tuottavampi ja tehokkaampi ja samanaikaisesti voi hyvin. Työyhteisön muutosjoustavuus muodostuu siitä, kuinka resilienttejä yksilöt ovat.  

Valmennuksen aamupäivän tavoitteena on lisätä osallistujien tietoisuutta siitä, kuinka omaa sekä taustaorganisaation resilienssiä voi edistää ja kehittää. Koulutuspäivä tarjoaa valmiuksia ymmärtää muutoksesta aiheutuvia lieveilmiöitä sekä antaa eväitä kehittää omaa sekä organisaationsa muutoskyvykkyyttä. 

Valmennuksen iltapäivän tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, mitä ”sovun henki" tarkoittaa omassa työroolissa, työyhteisössä ja organisaatiossa. Osallistujat saavat valmiuksia soveltaa käytäntöön erilaisia sovittelussa käytettäviä vuorovaikutuksen tekniikoita.

 

KOULUTUSPÄIVÄN SISÄLTÖ

klo 9–12 Resilienssi / Katja Lundberg, OTK

•    Miksi muutokset voivat olla haastavia?
•    Mitä resilienssillä eli muutosjoustavuudella tarkoitetaan yksilön ja organisaation näkökulmasta?
•    Mitä hyötyä vahvasta resilienssistä on ja miten se näkyy työpaikalla?
•    Miten resilienssiä voidaan johtaa strategisesti?

 

Lounas

 

klo 13–16 Työyhteisösovittelu /  Saara Remes, KM, psykoterapeutti

•    Työyhteisösovittelu työkaluna – sovittelun prosessi
•    Työyhteisösovittelu osana strategista henkilöstöjohtamista
•    Millaisiin tilanteisiin sovittelu sopii ja millaista hyötyä niistä on saatu
•    Konfliktien ennaltaehkäisy ja niiden hyödyntäminen oppimiskokemuksina

 

 

KENELLE?

Koulutus on suunnattu viestinnän ammattilaisille ja erilaisissa asiantuntija- tai esimiestehtävissä toimiville henkilöille, jotka haluavat parantaa omaa kyvyvykkyyttään selviytyä työelämän murroksesta sekä syventää osaamistaan erilaisten vuorovaikutustilanteiden sekä ristiriitojen ja konfliktienhallinnassa. 

 

 

PÄIVÄN VALMENTAJAT:

 

RESILIENSSI: Katja Lundberg on Sovunrakentajat Oy:n toimitusjohtaja ja toinen perustajapartnereista. Koulutukseltaan Katja on oikeustieteen kandidaatti (OTK), pääanalyytikko, työyhteisösovittelija sekä työyhteisövalmentaja ja systeeminen coach. Hän on työskennellyt yli 15 vuoden ajan sekä isojen että pienten muutosten läpiviemiseksi hyvin erilaisissa työrooleissa. Tällä hetkellä Katja toimii Sovunrakentajat Oy:n valmentaja-konsulttina työskennellen erityisesti muutoksista aiheutuvan psykososiaalisen kuormituksen ennaltaehkäisyn sekä organisatorisen resilienssin kehittämisen parissa. Katja Lundbergin ydinosaamista on työelämän muutostilanteista aiheutuvan psykososiaalisen kuormituksen ennaltaehkäisy sekä strategisen ja operatiivisen henkilöstöjohtamisen kehittäminen muutostilanteissa. 

Lue Katjan haastattelu Viestijöistä: Resilienssi luo kilpailuetua


TYÖYHTEISÖSOVITTELU: Saara Remes on Sovunrakentajat Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja toinen perustajapartnereista. Saara on työ- ja organisaatiopsykologiaan erikoistunut työyhteisösovittelija sekä ratkaisu- ja voimavarakeskeinen psykoterapeutti (ValVira).  Saaran sydäntä lähellä ovat ihmiset ja työpaikkojen sujuva arki. Työssään jo yli 20 vuoden ajan hän on toiminut konfliktien sovittelijana, valmentajana ja johdon coachina. Saara on yksi työyhteisösovittelun uranuurtajista  Suomessa ja hän toimii  myös uusien sovittelijoiden kouluttajana muun muassa yhteistyössä eri yliopistojen kanssa. Saaran ydinosaamista on työyhteisöjen tunneilmapiirin muutosten fasilitointi. Hän oivalluttaa ja auttaa asiakkaitaan löytämään omat luontaiset vahvuutensa (resilienssi) ja rakentamaan ratkaisuja työelämän haastaviin tilanteisiin.

 

HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN

Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.

Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat ProComPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 14.2.2018. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.

Huom! ProComin jäsen, varmistaaksesi koulutuksen osanottajamaksun jäsenhintaan, muistathan kirjautua jäsensivuille alla olevasta linkistä.

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.

Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.

Kiinnostuitko MuutosPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Tiesithän, että ProComin koulutustila on myös jäsenten vuokrattavissa, joko sisäisiin koulutuksiin tai vaikkapa lehdistötilaisuuksien järjestämiseen? Kysy lisää toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Tapahtuma on jo alkanut ja ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.