Ajankohta

15.11.2018 09:00 – 15.11.2018 16:00

Paikka

ProComin koulutustilat, os. Kasarmikatu 23 A 5

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Järjestäjä

ProCom

Ilmoittautumistilanne

Tilaa on vielä

 

Web-analytiikka kertoo, kuinka hyvin verkkopalvelusi toimii, missä sen ongelmakohdat sijaitsevat ja mitä käyttäjät haluavat. Merkittävä osa asiakkaista ja sidosryhmistä löytää verkkopalveluusi hakukoneiden kautta. Hakukoneoptimointi (SEO) on siis elintärkeä osa-alue, kun haluat, että yrityksesi, tuotteesi ja sisältömarkkinointisi saa ansaitsemansa näkyvyyden. Ota analytiikka ja optimointi haltuun syksyn koulutuksessa!

 

Koulutus on saanut aiempana vuonna loistavat palautteet, palautekeskiarvo 5,42 (asteikolla 6 erinomainen – 1 huono).

  • Todella paljon asiaa - hyödyllistä asiaa - yhdessä päivässä.
  • Loistavat kouluttajat!
  • Käytännön harjoitteet hyviä!

 

KENELLE?

Koulutus on suunnattu viestinnän ammattilaisille ja erilaisissa asiantuntijatehtävissä toimiville henkilöille, jotka haluavat syventää osaamistaan ja oppia hyödyntämään web-analytiikan ja hakukoneoptimoinnin mahdollisuuksia osana työtään.
 

OSA I: WEB-ANALYTIIKKA / GOOGLE ANALYTICS

Analytiikan tuntemus kuuluu nykyajan asiantuntijatyöntekijän ja viestintäammattilaisen perustaitoihin! Web-analytiikka kertoo, kuinka hyvin verkkopalvelusi toimii, mitä käyttäjät haluavat ja missä ongelmakohdat sijaitsevat. Koulutuksessa käymme läpi Google Analyticsin perustason ja tärkeimmät ominaisuudet. Voit myös vapaasti kysyä juuri sinua askarruttavia asioita.

Mitä saat?

  • Ymmärrät web-analytiikan käytön verkkopalvelun kehittämisessä.
  • Opit Google Analyticsin tärkeimmät ominaisuudet.
  • Ymmärrät, mitä kannattaa seurata ja saat perustiedot, millaisia päätelmiä analytiikan avulla verkkosivuston kävijöistä tehdään.
  • Opit lisää asiakkaistasi (verkkopalvelun kävijöistä).

Koulutuksen aihesisältöjä

  • Google Analyticsin perustermit tutuksi
  • Tavoitteet/mittarit ja niiden asettaminen.
  • Google Analyticsin käyttöliittymä ja perusominaisuuksien käyttö.
  • Käytännön vinkkejä analytiikan hyödyntämiseen työssä viestintäammattilaisille
  • Syvällisemmät ominaisuudet: segmentointi, hallintapaneelit ja hälytykset. 
     

OSA II: HAKUKONEOPTIMOINTI

Hakukoneoptimointi (Search Engine Optimization) on elintärkeä osa-alue, kun haluat, että yrityksesi, tuotteesi ja sisältömarkkinointisi saa sen ansaitseman näkyvyyden. Merkittävä osa asiakkaistasi löytää verkkopalveluusi hakukoneiden kautta ja ykköstilan hakutulossijoitus tuo useimmiten huomattavasti enemmän kävijöitä sivustollesi. 

Mitä saat?

  • Saat selkeän kokonaiskuvan hakukoneoptimoinnista.
  • Tiedät, mitä asioita huomioida, jos käytät ulkopuolisia asiantuntijoita hakukoneoptimoinnissa.
  • Opit, millä tavoin saat hakutulossijoituksesi nousemaan ja lisää asiakasvirtaa.
  • Ymmärrät, millaisilla työkaluilla hakukoneoptimointia tehdään ja mitä se vaatii.
  • Ymmärrät, miten hakukoneoptimointi ja sisältömarkkinointi liittyvät toisiinsa.
     

Koulutuksen aihesisältöjä

  • Miten hakukoneet toimivat, ja miten ne päättävät hakutulossijoitusten järjestyksen?
  • Mitä asioita hakukoneoptimoinnissa on huomioitava, kun optimoit omaa sivustoasi?
  • Miten tehdään avainsanatutkimus, ja miten sitä käytetään?
  • Miten hakukoneoptimointi kehittyy tulevaisuudessa?

 

 

KOULUTTAJAT

Kouluttajina toimivat Tulos Helsinki Oy:n asiantuntijat Julius Kuutti ja Simo Orpana.

Juliuksella on usean vuoden kokemus digitaalisesta markkinoinnista. Erityisesti hän on perehtynyt konversio-optimointiin, hakukoneoptimointiin ja Google Analyticsiin joiden parissa hän työskentelee Tuloksella. Julius on työskennellyt kaksi vuotta Berliinissä Zalandolla, sekä puolitoista vuotta Norjassa Brandsdal Groupilla. Julius uskoo vahvasti holistiseen lähestymiseen digitaalisessa markkinoinnissa ja haluaa erityisesti auttaa parantamaan asiakkaiden kokemusta verkkosivustoilla.

Simo on verkkokaupasta ja uusista mahdollisuuksista kiinnostunut digitaalisen kaupankäynnin asiantuntija. Simo on aikaisemmin työskennellyt kansainvälisen liiketoiminnan kehittämisen parissa Saksassa, Japanissa ja Kiinassa. Hakukoneoptimoinnista ja digitaalisesta markkinoinnista hänellä on vuosien kokemus Pohjoismaiden markkinoilta. Erityisosaamista ovat hakukoneoptimoinnin lisäksi yhteistyökampanjat mielipidevaikuttajien kanssa sekä digitaalinen PR.

Tulos Helsinki Oy on digitaalisten asiakaskokemusten optimointiin keskittynyt toimisto. Palveluita ovat muun muassa analytiikka, hakukoneoptimointi, digimainonta, sisältömarkkinointi ja sähköpostimarkkinointi. Tulos työllistää 35 asiantuntijaa ja sen asiakkaisiin kuuluvat mm.: Arla, Aktia, A-lehdet, Paulig, If, Reima, Kiinteistömaailma, Kämp Group, Sanoma, Finlayson, Wolford, Talentum ja Neste.

 

HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN

Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.

Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat DigiPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuuden hintaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 1.11.2018. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.

Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
 

Kiinnostuitko DigiPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

Tapahtuma on jo alkanut ja ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.