Ajankohta

26.9.2019 – 26.9.2019

Paikka

ProComin koulutustilat, Kasarmikatu 23 A 5, 2. krs, 00130 Helsinki

Hinta jäsenille

475 € + alv 24%

Hinta (ei jäsenet)

625 € + alv 24%

Järjestäjä

ProCom

Ilmoittautumistilanne

Tilaa on vielä

Hyvä nettisivusto on myös hyvä silloin, kun se löytyy hyvin hakukoneen kautta. Hakukoneoptimointi (SEO) on välttämätöntä, kun haluat, että yrityksesi, tuotteesi, palvelusi ja sisältösi saa ansaitsemansa näkyvyyden.

Tule ottamaan web-analytiikka ja hakukoneoptimointi haltuun käytännönläheisesti! Koulutus keskittyy Google Analyticsiin ja näkyvyyden. parantamiseen Googlessa.

Osa I: Web-analytiikka

Kaikki mitä olet halunnut tietää Google Analyticsin peruskäytöstä. Tässä osiossa saat käyttöliittymän ja keskeiset osiot haltuun. Koulutuksessa käymme läpi Google Analyticsin perustason ja tärkeimmät ominaisuudet. Lisäksi opit keskeiset mittarit, joita seurata, kun haluat tietää, miten hyvin sivustosi toimii. Voit myös vapaasti kysyä juuri sinua askarruttavia asioita. Teemme yksinkertaisia ja nopeita käytännön harjoituksia oman organisaatiosi tilillä – otathan siis oman läppärisi mukaan!

Mitä saat?

  • Ymmärrät web-analytiikan käytön verkkopalvelun kehittämisessä.
  • Opit hyödyntämään Google Analyticsia oman työsi tukena.
  • Ymmärrät, mitä kannattaa seurata ja mitä analytiikkatiedoista voi päätellä.
  • Opit lisää asiakkaistasi (verkkopalvelun kävijöistä).
  • Opit, miten suunnitella toimenpiteitä perustuen web-analytiikkaan.  

Koulutuksen aihesisältöjä:

  • Hands on -tutustuminen oman organisaatiosi Google Analytics -tiliin.
  • Tavoitteet/mittarit ja niiden asettaminen.
  • Sisällön mittaaminen
  • Google Analyticsin käyttöliittymä ja perusominaisuuksien käyttö.
  • Käytännön vinkkejä analytiikan hyödyntämiseen.
  • Syvällisemmät ominaisuudet: segmentointi, hallintapaneelit ja hälytykset.
  • Google Analytics verkkokaupoissa.

Osa II: Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi (Search Engine Optimization) on yksi keskeisin osa-alue verkkosivustojen suunnittelussa ja parantamisessa. Haku Googlessa on lähes aina jossain roolissa – usein hyvin tärkeässä – asiakaspolkua ja -kokemusta. Hyvin tehty hakukoneoptimointi paitsi parantaa orgaanista eli ilmaista näkyvyyttä verkossa, myös edistää sivuston käytettävyyttä. Tässä koulutuksessa saat web-analytiikan lisäksi perustiedot, mihin hakukoneoptimoinnissa kannattaa keskittyä ja miten sitä tehdään tuloksekkaasti.

Mitä saat?

  • Saat selkeän kokonaiskuvan hakukoneoptimoinnista Googlessa.
  • Tiedät, mihin keskittyä hakukoneoptimoinnissa.
  • Opit, millä tavoin hakutulossijoituksesi todennäköisesti nousevat.
  • Ymmärrät, millaisilla työkaluilla hakukoneoptimointia tehdään ja mitä se vaatii.
  • Ymmärrät, miten tehdä hakukoneoptimoitua sisältöä.

Koulutuksen aihesisältöjä

  • Miten hakukoneet toimivat, ja miten ne päättävät hakutulossijoitusten järjestyksen?
  • Mitä asioita hakukoneoptimoinnissa on huomioitava?
  • Miten priorisoida tekemistä – mitä tehdä ensin, mitä sen jälkeen?
  • Miten hakukoneoptimointi kehittyy tulevaisuudessa?
  • Miten tehdään avainsanatutkimus, ja miten sitä käytetään?

Kouluttaja

Mikko Yli-Erkkilällä on yli 15 vuoden kokemus niin viestinnästä, markkinoinnista kuin myynnistä. Tällä hetkellä hän luotsaa omaa yritystään Viestintä & Markkinointi Mallikasta. Mikko on työskennellyt niin johtajana kuin ”kädet saveen” laittavana konsulttina. Hän on pitkään työskennellyt dataan pohjautuvan sisältöstrategian, oivaltavan sisältömarkkinoinnin ja hakukoneoptimoinnin parissa.

Aikaisemmin Mikko on työskennellyt mm. koulutusyrityksessä markkinoinnin ja myynnin vetäjänä ja eri markkinointi- ja viestintätoimistoissa asiakkuuksista vastaavana projektipäällikkönä sekä tekijänä. Tulos Helsingissä hän työskenteli yli 4 vuotta keskittyen pelkästään hakukoneoptimointiin. Hänellä on loistava kyky tehdä oikeat kysymykset projekteissa ja löytää oikeat ratkaisut. Kouluttajana Mikko on erinomaisen osallistava.

Kirjaudu sisään »

Ilmoittaudu tapahtumaan

Ilmoittautujan tiedot

Maksajan tiedot

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.